Δευτέρα, 31 Μαΐου 2010

ΣΚΑΦΟΣ TIARA 3600


Ο Leon Slikkers, ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του από την Chris Craft το 1946. Στις αρχές του ’50, ξεκίνησε να κατασκευάζει ξύλινα μικρά ανοικτά σκάφη μέσα στο γκαράζ του, μετά το τέλος της εργασίας του. Το 1954, ίδρυσε την Slickcraft και την επόμενη χρονιά, άφησε μια πολλά υποσχόμενη καριέρα για να ξεκινήσει δική του δουλειά, μόλις σε ηλικία 27 ετών. Πούλησε το σπίτι του και χρηματοδότησε έτσι την επιχείρησή του, με έδρα στο Holland του Michigan. Ταυτόχρονα, άρχισε να πειραματίζεται στην παραγωγή, με ένα καινούργιο υλικό, το fiberglass. Τρία χρόνια αργότερα, τα πρώτα πολυεστερικά σκάφη ήταν γεγονός και το 1963 σταμάτησε η παραγωγή τους με ξύλο.
Το 1969, ο κ. Slikkers πούλησε την Slickcraft στην AMF Corporation. Παρέμεινε ως πρόεδρος σε τρεις από τις εταιρείες του ομίλου. Τα οράματα του όμως έβλεπε να περιορίζονται και τέσσερα χρόνια αργότερα αποχώρησε. Ξεκίνησε πάλι από την αρχή και το 1974 άρχισε να κατασκευάζει ιστιοπλοϊκά σκάφη με την φίρμα S2 Yachts. 10 χρόνια μετά, η S2 Yachts, βρισκόταν ανάμεσα στους πέντε μεγαλύτερους κατασκευαστές των Η.Π.Α. Επεκτείνοντας τις δραστηριότητές του, άρχισε να κατασκευάζει υψηλής ποιότητας μηχανοκίνητα σκάφη, με τον διακριτικό τίτλο Tiara Yachts, που θέτει σε προτεραιότητα στη γραμμή παραγωγής. Την ίδια εποχή, δημιουργείται και δεύτερο εργοστάσιο στο Ft. Pierce της Florida και το 1977 στην παραγωγή προστέθηκε η σειρά Pursuit. Το 1983, εξαγόρασε την επωνυμία Slickcraft από την AMF και για τα επόμενα χρόνια, πρόεδρος της εταιρείας, ανέλαβε ο David Slikkers.
Η σειρά open, κατασκευάζεται σε πέντε μεγέθη, από 30 ως 42 πόδια. Το 3600 open είναι το μεσαίο μέγεθος. Για την αμερικάνικη βιομηχανία σκαφών, έχω εκφράσει ήδη την άποψη μου και δεν θα κουραστώ να επαναλάβω, πως πρόκειται για σημείο αναφοράς, στις εξελίξεις, την τεχνολογία, την τεχνοτροπία, τον σχεδιασμό, την ποιότητα κατασκευής και βέβαια στις προδιαγραφές της. Η σύντομε αναδρομή στο παρελθόν του κατασκευαστή, δίνει μεταξύ άλλων και το στίγμα του εκεί, όπου αυτό που λέμε πήχης, ανεβαίνει κατά βούληση, παρασύροντας όπως είναι φυσικό τον ανταγωνισμό παγκοσμίως. Μέσα από ένα τέτοιο χώρο και ανάμεσα από σκληρό ανταγωνισμό, αναδείχθηκαν τα Tiara Yachts, γνήσιοι εκπρόσωποι αυτών των χαρακτηριστικών.
Το κατάστρωμα πάνω από την καμπίνα, διαμορφώνεται με ελαφρά υπερυψωμένο το επίπεδο πάνω από το master bedroom, κερδίζοντας έτσι ύψος εσωτερικά. Η αιχμηρή δελφινιέρα εμπρός, διαθέτει και ρέλια υποστήριξης για το πλήρωμα, και πιστεύω πως εργάτης, άγκυρα και αλυσίδα, θα μπορούσαν να βρίσκονται κάτω από καπάκι, με δεδομένο πως χώρος και όγκος υπάρχουν γι’ αυτό. Το παρ μπριζ, χωρίζεται σε τρία κομμάτια, με το μεσαίο να ανοίγει με ανάκληση, κύρια για τον βοηθητικό αερισμό του χώρου πίσω. Το hard top καλύπτει ολόκληρο το κοκπιτ με το σαλόνι και για όσους ενδιαφέρονται μπορεί να τοποθετηθούν καλαμοθήκες. Στο 3900 open, ο fishing χαρακτήρας ίσως να μη είναι έντονος, όμως υποδομή και προοπτικές υπάρχουν.
Πίσω από το κοκπιτ, υπάρχουν δύο άνετα και αναπαυτικά ανακλινόμενα καθίσματα, διπλό και μονό, στηριγμένα στους μπουλμέδες του wet bar και καναπέ αντίστοιχα. Ο αβέρτος χώρος πίσω είναι τεράστιος και διακρίνονται δύο ντουλάπια κάτω από τις κουπαστές, τρεις καταπακτές και ένας ανακλινόμενος διθέσιος καναπές πίσω. Κάτω από το καπάκι της πρώτης, βρίσκονται οι βάνες και οι παροχές των ρεζερβουάρ, που για πολλούς θα πρέπει να γίνουν παράδειγμα. Κάτω από τις υπόλοιπες τρεις, βρίσκονται αφαιρούμενες λεκάνες για τη φύλαξη παρελκόμενων αγκυροβολίας. Μ ε την αφαίρεση τους, προκύπτει πρόσβαση στο αμπάρι με τα ρεζερβουάρ. Τεράστιος χώρος για σαλόνι και βεβαιωμένες θέσεις για πέντε.
Wet bar και ψυγείο, τοποθετούνται πίσω από το κάθισμα του κυβερνήτη. Απέναντι, ο γωνιακός καναπές παρέχει 4 – 5 θέσεις, με τα καθίσματα να σκεπάζουν δύο ταμπούκια. Το κοκπιτ, είναι ένας πραγματικά ξεχωριστός χώρος, τόσο σε διαμόρφωση, όσο και αίσθηση. Κατασκευάζεται αυτόνομα σε καλούπι, με σκουρόχρωμο gel coat και τοποθετείται στην προβλεπόμενη θέση, μετά την ολοκλήρωση των βασικών εργασιών τοποθέτησης ηλεκτρικών κλπ. Η αίσθηση από τη θέση αυτή, είναι απολύτως ανάλογη της εικόνας του σκάφους, που επιβάλλεται οπτικά και αισθητικά μα την αρμονία την αισθητική και την πολυτέλειά του. Ανεμπόδιστη θέα περιμετρικά, αναπαυτικό και άνετο ρυθμιζόμενο με ηλεκτρουδραυλικό μηχανισμό κάθισμα και εύκολη πρόσβαση σε όλα τα όργανα, οπτική και χειρισμού.
Η μεγαλύτερη αίσθηση πολυτέλειας, δίνεται χωρίς αμφιβολία από τους χώρους ενδιαίτησης. Κάτω από τη σκάλα με τα τρία σκαλοπάτια, βρίσκονται οι βασικοί πίνακες, inverters κλπ. Δεξιά και πίσω από το κοκπιτ, ο κεντρικός πίνακας διανομής, το stereo, κλπ. και αριστερά το ευρύχωρο μπάνιο με τουαλέτα και ντουσιέρα. Στον κυρίως χώρο, αριστερά η πλήρης ανέσεων και εξοπλισμού κουζίνα με επιφάνειες corian και δεξιά σαλόνι – καθιστικό – τραπεζαρία με 5 – θέσεις. Τα τραπέζι χαμηλώνει στο ύψος του καναπέ και διαμορφώνεται διπλό κρεβάτι. Μια ακόμη θέση ύπνου, ναυτικού τύπου, προκύπτει από την πλάτη του καναπέ, που στερεώνεται με δύο ιμάντες. Το master bedroom, διαμορφώνεται σε ιδιαίτερο χώρο εμπρός, με διπλό κρεβάτι, τηλεόραση, ντουλάπες, συρτάρια και ράφια. Το κρεβάτι ανασηκώνεται εύκολα μαζί με το στρώμα, για την πρόσβαση στο ταμπούκι κάτω από αυτό. Αερισμός και φωτισμός, εξασφαλίζονται με επάρκεια από έξι φινιστρίνια και τρία χατς.
Όπως όλα τα σκάφη, το Tiara 3600 open της δοκιμής μας, ήλθε δεμένο και ντυμένο από το εργοστάσιο. Το κατάστρωμα πίσω σηκώνεται ολόκληρο σχεδόν, για να φωτιστεί το μηχανοστάσιο, με τις δύο Cummins QSB5.9 με τους 425 ίππους και προπέλες Michigan EPX – 300 23X31.60. Εναλλακτικά, προτείνονται από τον κατασκευαστή Crusader 8.1 MPI – 385 hp και Cummins QSB5.9 – 380hp.
Λύνοντας τους κάβους από τη θέση πρόσδεσης στην Olympic Marine, ήταν μια καλή ευκαιρία για να δω σε πρώτη φάση τις δυνατότητες στο χειρισμό για μανούβρες σε περιορισμένο χώρο, μάλιστα με περίπου δώδεκα χιλιόμετρα αέρα. Όπως έδειξε και στην ανοικτή θάλασσα, ο όγκος και το μέγεθος, δεν επηρεάζουν τους χειρισμούς, που γίνονται με απίστευτη ευκολία και το σκάφος υπακούει χωρίς δισταγμό. Περί κυματισμού και κατάστασης θάλασσας, για ένα τέτοιο σκάφος δεν αξίζει να γίνεται λόγος, με τρία μποφόρ στο Νότιο Ευβοϊκό.
Η μεγαλοπρέπεια της κατασκευής, εξοπλισμού και αισθητικής, μεταφέρεται αυτούσια στη θάλασσα, όπου η σταθερή και γλυκιά πλεύση, χαρίζουν μόνο απόλαυση στο ταξίδι. Η καλή μόνωση στο μηχανοστάσιο, σχεδόν φιμώνει τους κινητήρες, που ακούγονται ελάχιστα στο πλήρωμα. Όπως φαίνεται και στο οπτικό υλικό, το πλάτους τεσσάρων μέτρων κήτος, με γωνία deadrise 18ο, δεν παίρνει μεγάλες κλίσεις στις μανούβρες, γι αυτό και δεν βγάζει … θέαμα.
Καλή και οικονομική περιοχή λειτουργίας, είναι ως τις 2.200 σ.α.λ., με 23 κόμβους και 3,8 λίτρα/μίλι. Για τους 26 κόμβους, που σαφώς είναι πιο επιθυμητή ταχύτητα κρουαζιέρας και το σκάφος έχει πολύ καλή θέση πλεύσης, η ροή ανεβαίνει στα 110 λίτρα, περίπου 4,3 λίτρα/μίλι. Μέχρι εκεί, η αυτονομία με ένα γέμισμα στα 1500 λίτρων χωρητικότητας ρεζερβουάρ, αρκεί για αυτονομία 350 περίπου μιλίων. Ένα καλοκαίρι διακοπές.
Με το δεξιό κινητήρα σε λειτουργία, η ταχύτητα επιστροφής σε σχέση και με σχετική οικονομία, προσδιορίζεται στους 9 κόμβους, με κατανάλωση περίπου τρία λίτρα/μίλι. Εδώ θα πρέπει να σημειώσω και να ληφθει σοβαρά υπ’ όψη, πως η ολιγοήμερη παραμονή του σκάφους στο νερό, είχε “ βρωμίσει “ τη γάστρα, με αποτέλεσμα σύμφωνα μα στοιχεία του αντιπροσώπου αλλά και του εργοστασίου, οι επιδόσεις να διαφοροποιούνται αρκετά, όπως στις 2.600 σ.α.λ. – 28,1 κόμβοι – 114 λίτρα, 2.700 – 29,4 – 120 και στο w.o.t. 3.060 – 33,3 – 166 λίτρα, με τα ρεζερβουάρ γεμάτα.
Ολόκληρη η σειρά των Tiara, αντιπροσωπεύεται από την Golden Yachts. Είναι ετοιμοπαράδοτα και συνοδεύονται από εξαιρετική τεχνική υποστήριξη και after sales service.
Δεν ξέρω πόσο μέρος της κρίσης οφείλεται σε ατομικές υπερβάσεις. Εδώ ο πειρασμός είναι μεγάλος …

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Σ.Α.Λ. KNOTS ΛΙΤ/ΩΡΑ ΛΙΤ/ΜΙΛ ΑΥΤΌΝ.
1.500 λιτ.

600 5 4,5 0,9 1666
1.000 7,5 14 1,86 806
1.200 8,7 20 2,29 655
1.500 10,5 36 3,42 438
1.800 15,3 55 3,59 417
2.000 18,2 68 3,73 402
2.200 22,5 85 3,77 397
2.500 26 110 4,23 354
2.800 29 145 5 300
w.o.t 2.940 30,5 160 5,24 286

ΜΕ ΤΟΝ ΔΕ. ΚΙΝΗΤΗΡΑ

1.200 7,1 12 1,69 887
1.500 8,6 22 2,55 588
1.800 9,4 34 3,61 415
2.000 10 43 4,3 348


ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Οι καταναλώσεις αφορούν και στους δύο κινητήρες
Βάρη κατά τη δοκιμή : 4 άτομα / 500 λιτ. καύσιμα / 260 λιτ. νερό / 380 κιλά εξοπλισμός
Οι μετρήσεις έγιναν με τα όργανα του σκάφους

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ
CUMMINS MERCRUISER QSB 5,9 ( 425 hp. )

Τύπος κινητήρα 4χρονος diesel
Κύλινδροι 6 εν σειρά
Κυβισμός 5,9 lit.
Διάμετρος / Διαδρομή 102 Χ 120 χιλ.
Ισχύς 425 ίπποι / 313 KW / 3.000 σ.α.λ.
Τροφοδοσία Common Rail
Alternator 12-24 V / 70-160 amp.
Πόδια Alpha
Βάρος ( χωρίς άξονα ) 612 κιλά

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΚΑΦΟΥΣ

Μήκος εξωτερικό 11,90 μ. με πασαρέλα / 11,00 μ. χωρίς
Πλάτος εξωτερικό 4,04 μ.
Γωνία deadrise 18ο
Βάρος (κενό) 8.663 κιλά
Δεξαμενή καυσίμου 1.514 λιτ.
Δεξαμενή νερού 265 λιτ.
Βύθισμα ( με προπ. ) 1,04 μ.
Ύψος από επιφ. Θάλασσας 2,99 μ. ( με hard top )
Θέσεις ύπνου 5

Δεν υπάρχουν σχόλια: